Honda RC30: Με παράδοση ετών

12 Νοε 2017

Η σημαντικότερη ιαπωνική sport μοτοσικλέτα στην ιστορία, με την οποία κάθε ιδιώτης μπορούσε χωρίς καμιά περαιτέρω υποστήριξη να πάρει μέρος σε αγώνες και να φτάσει μέχρι τη νίκη.

H RC30, γνωστή και ως VFR 750 R, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία το 1987. Οι καταβολές της ήταν εξ αρχής αξιομνημόνευτες, καθώς ήταν βασισμένη στην FVR 750, την μοτοσικλέτα που κυριαρχούσε από το 1985 στους μεγάλους αγώνες αντοχής, όπως ήταν το Bol dOr και οι 24 ώρες του Le Mans. To χαλύβδινο σωληνωτό πλαίσιό της ήταν άκαμπτο, ελαφρύ και ισχυρό, σχεδιασμένο κατά τρόπο που να ενισχύει τα σημεία της μεγαλύτερης καταπόνησης, με παράλληλη αφαίρεση βάρους στις περιοχές που ταλαιπωρούνταν λιγότερο στην οδήγηση στο δρόμο ή στην πίστα. Ήταν ντυμένη με ένα ελαφρό φαίρινγκ, καμωμένο από λεπτό πλαστικό και ενισχυμένο με υαλονήματα. Ο ανεμοθώρακάς της ήταν επίσης κατασκευασμένος από πλαστικό, προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι παραμορφώσεις. Ακόμη, είχε χαμηλό κέντρο βάρους για καλύτερη οδική συμπεριφορά, ενώ το πίσω ψαλίδι της ήταν μονόμπρατσο για να μη χάνεται χρόνος στην αλλαγή του ελαστικού.

Κορυφαία στους αγώνες

Με υδρόψυκτο V4 κινητήρα των 748 κ.εκ. που απέδιδε λίγο περισσότερους από 110 ίππους, δε μπορούσες να πεις ότι η RC30 ήταν η ισχυρότερη μοτοσικλέτα του ανταγωνισμού. Όμως η Honda, με τεράστια εμπειρία στους αγώνες από το 1953, είχε γι αυτήν μοναδικές λύσεις σε ό,τι αφορούσε στον αγωνιστικό εξοπλισμό της. Σύντομα η ιαπωνική μοτοσικλέτα έγινε η αγαπημένη των αγωνιστικών ομάδων και των ιδιωτών αγωνιζομένων, αλλά και όσων εραστών των δύο τροχών λάτρευαν να οδηγούν γρήγορα. Προορισμένη από τον κατασκευαστή της να πρωταγωνιστήσει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbike που τότε μόλις ξεκινούσε, κατέκτησε τον βαρύτιμο τίτλο τις δύο πρώτες του χρονιές, το 1988 και το 1989 με αναβάτη τον Αμερικανό Fred Merkel. Το 1990 κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών, στην ίδια διοργάνωση. Ο μύθος της έγινε ακόμη μεγαλύτερος με τις νίκες της στο Tourist Trophy της νήσου Μαν, την ίδια εποχή, με οδηγούς τους Joey Dunlop και Carl Fogarty. Η RC30 έχει δρέψει αγωνιστικές δάφνες και στη χώρα μας, καθώς με οδηγό τον Σάκη Σκούρτα και τη στήριξη της Rothmans κέρδισε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα του 1989.

Αριστούργημα περιορισμένης παραγωγής

Η συνολική παραγωγή της Ηonda VFR750R RC30, που συναρμολογείτο χειροποίητα στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις του Hamamatsu, αρίθμησε 4.782 μονάδες από το 1987 μέχρι το 1990. Όσες κατασκευάστηκαν την τελευταία χρονιά της παρουσίας της στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας προωθήθηκαν στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, εκτός από 100 που ταξίδεψαν στη Μεγάλη Βρετανία για να αντικαταστήσουν τις ταλαιπωρημένες ή εκτός μάχης αγωνιστικές μοτοσικλέτες των ομάδων που είχαν έδρα τους το Μεγάλο Νησί.

[embedded content]

Πλαίσιο: Χαλύβδινο σωληνωτό. Κινητήρας: Τετράχρονος V4 90o υδρόψυκτος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Κυβισμός: 748 κ.εκ. Διάμετροςx διαδρομή: 70 mm x 48.6 mm. Σχέση συμπίεσης: 11.0:1. Mπουζί: NGK CR8EH9 ή ND U24FER9. Μέγιστη ισχύς: 112 ίπποι στις 11.000 σ.α.λ. Μέγιστη ισχύς στο πίσω ελαστικό: 88 ίπποι στις 9.800 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή: 78 Nm στις 8.500 σ.α.λ. Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 σχέσεων Ανάρτηση εμπρός: Τηλεσκοπικό πηρούνι Showa 41 χλστ. Ανάρτηση πίσω: Μονόπλευρο ψαλίδι, ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Μέση κατανάλωση: 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Διαδρομή εμπρός τροχού: 140 χλστ. Διαδρομή πίσω τροχού: 130 χλστ. Φρένα εμπρός: Δίσκοι 2 x 296 mm. Φρένo πίσω: Δίσκος 1 x 256 mm. Eλαστικό εμπρός: 120/70 VR17. Ελαστικό πίσω: 170/60 VR17. Ανώτατη ταχύτητα: 239,6 χλμ./ώρα. Χρόνος για το τέταρτο του μιλίου: 11,2 δλ. Ταχύτητα εξόδου στο τέταρτο του μιλίου: 193,7 χλμ./ώρα. Απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα: 36,9 μέτρα. Απόσταση ακινητοποίησης από τα 60 χλμ./ώρα: 13,6 μέτρα. Μήκος: 2180 χλστ. Πλάτος: 700 χλστ. Ύψος: 1.185 χλστ. Μεταξόνιο: 1.470 χλστ. Απόσταση από το έδαφος: 130 χλστ. Βάρος: 222 κιλά. Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 22,5 λίτρα. Περίοδος παραγωγής: 1987-1990. Moνάδες παραγωγής: 4.782


Περισσότερες φωτογραφίες:

Από: 4T

Related Post