Ιαπωνία: «Βαθαίνει» το σκάνδαλο της Kobe Steel Co

Στην αρχή ήταν το σκάνδαλο της Takata, σε αυτό ήρθε αργότερα να προστεθεί εκείνο των Toshiba και Mitsubishi, πριν λίγες μόλις εβδομάδες «προέκυψε» το ζήτημα των πλημμελών ελέγχων ποιότητας της Nissan, ενώ από την περασμένη Δευτέρα στο προσκήνιο βρίσκεται εκείνο της Kobe Steel, του τρίτου μεγαλύτερου κατασκευαστή και προμηθευτή μετάλλων και εξαρτημάτων στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Δεν έχουν περάσει περισσότερα από τρία 24ώρα από τη στιγμή που ο ιαπωνικός κολοσσός κατασκευής εξαρτημάτων και προμήθειας πρώτων υλών, Kobe Steel Co, παραδέχτηκε δημοσίως ότι παραποιούσε συγκεκριμένα στοιχεία που αφορούν στην αντοχή και την ποιότητα, εν γένει, των προϊόντων της, τα οποία εν συνεχεία διατίθεντο σε περισσότερες από 200 εταιρείες ανά την υφήλιο. Μέχρι και αυτή τη στιγμή, η εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα την πλήρη λίστα των πελατών της οι οποίες και παρέλαβαν τα «ελαττωματικά» αυτά εξαρτήματα ή πρώτες ύλες, ούτε ασφαλώς και το είδος αυτών. Τα μόνο σίγουρο είναι πως πολλά από αυτά χρησιμοποιήθηκαν ήδη σε ουκ ολίγα μοντέλα πολλών ιαπωνικών –και όχι μόνο- αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σύμφωνα με το διεθνή Τύπο, ανάμεσα σε αυτές είναι η Subaru, η Toyota, η Nissan, η Mitsubishi, Honda, η GM και Ford. Όπως ανακοίνωσε η Kobe Steel Co τα επίμαχα εξαρτήματα ανεστάλησαν στους πελάτες της από το Σεπτέμβριο του 2016 έως και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους. Από τη μεριά της, η Toyota δήλωσε χθες πως αυτή τη στιγμή διερευνά προκειμένου να εντοπίσει σε ποια ακριβώς μοντέλα της χρησιμοποιήθηκαν τα «επίφοβα» εξαρτήματα της Kobe Steel Co. Η ιαπωνική εταιρεία, πάντως, όπως και οι υπόλοιπες, επισημαίνουν πως τα «προβληματικά» αυτά υλικά και εξαρτήματα έχουν χρησιμοποιηθεί σε περιφερειακά μέρη των αυτοκινήτων τους που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά στην Ιαπωνία, όπως το εμπρός καπό και οι πίσω πόρτες.

Εκτός από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και εκείνου των μοτοσικλετών, προβληματικά εξαρτήματα της Kobe Steel Co είναι πιθανό να χρησιμοποιήθηκαν από εγχώριες εταιρείες που σήμερα δραστηριοποιούνται σε τομείς της κατασκευαστικής βιομηχανίας της χώρας, όπως η αεροναυπηγική, η αεροδιαστημικής και η κατασκευή επίγειων μέσων μαζικής μεταφοράς (βλ. τρένων).

Η κατάσταση όμως δείχνει να χειροτερεύει.

Η Kobe Steel, και συγκεκριμένα ο ίδιος ο αντιπρόεδρός της, Naoto Umehara, παραδέχτηκε σήμερα –ή καλύτερα, ομολόγησε- πως το σκάνδαλο δεν περιορίζεται στην περίοδο «Σεπτέμβριος 2016-Αύγυστος 2017», καθώς όλα δείχνουν πως οι… ατασθαλίες ελάμβαναν χώρα, εν γνώσει μάλιστα των υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρείας!- εδώ και 10 σχεδόν χρόνια. Μάλιστα, η θυγατρική της Kobe Steel, η Shinko Wire Stainless Co., παραποιούσε για σχεδόν μια δεκαετία στοιχεία σχετικά με την αντοχή στον εφελκυσμό συρμάτων που ήταν κατασκευασμένα από ανοξείδωτο χάλυβα. Στο ίδιο μήκος κύματος, η Kobe Steel ανέφερe… κατόπιν εορτής πως τα εργοστάσια χαλυβουργίας της στην Kakogawa στη Δ. Ιαπωνία παραποιούσαν για πάνω από 6 χρόνια τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων.

«Είναι πλέον ξεκάθαρο πως οι μάνατζερ της Kobe Steel είχαν ενεργή συμμετοχή σε όλα αυτά και ενώ γνώριζαν δεν έκαναν τίποτα», δήλωσε σήμερα ενώπιων εκπροσώπων του αυτοκινητικού Τύπου ο Naoto Umehara.

Σε ερώτηση αν η παραπάνω τακτική ήταν συστηματική, ο Umehara είπε:

«Ναι. Τα πιστοποιητικά επιθεώρησης ξαναγράφτηκαν. Και τα προϊόντα εστάλησαν σαν να πληρούσαν τις σχετικές προδιαγραφές».

Σύμφωνα με τις έως τώρα έρευνες έχει διαπιστωθεί από τις αρμόδιες αρχές της χώρας πως έχουν παραποιηθεί δεδομένα για προϊόντα, ο αρθμός των οποίων προκαλεί… ίλιγγο: Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για προϊόντα αλουμινίου και χαλκού με βάρος 19.300 και 9.300 τόνων καθώς και 19.400 εξαρτημάτων από αλουμίνιο ή χαλκό που παρέλαβαν οι 200(;) εταιρείες με τι οποίες οι Kobe Steel διατηρεί εμπορικές σχέσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι παραπάνω εξελίξεις καταβαράθρωσαν σήμερα την χρηματιστηριακή αξία της Kobe Steel Co στις διεθνείς αγορές, με την τελευταία να βλέπει μέσα σε δύο μόλις 24ώρα να χάνει πάνω από το 1/3 της αξίας της. Ήτοι, περί τα 1,6 δις δολάρια! Χθες η μετοχή της ιαπωνικής εταιρείας σημείωσε πτώση που άγγιξε το 22%, ενώ σήμερα η… κατρακύλα σταμάτησε στο 18%._X.A.

Από: 4T

Related Post